باس بار مسی

Copper Bus Bar

باس بارهای مسی انتقال دهنده جریان برق از ترانسفورمرها و رکتیفایرها به سمت سلول ها و محلول های الکترولیز می باشند. این باس بارها با هدایت جریان های برق بالا در انواع پروژه ها از جمله صنایع لیچینگ و پالایشگاهی مس سهم شایان ذکری در تولید کاتد های مسی را خواهند داشت. طراحی و ساخت مناسب این باس بارها، موجب کاهش افت ولتاژ و افزایش هرچه بیشتر راندمان تولید در مجموعه های صنعتی خواهد شد.

مبین ساخت ایده اندیش، تولید کننده انواع باس بارهای مسی

مبین ساخت ایده اندیش، تولید کننده انواع باس بارهای مسی برای پروژه های لیچینگ و پالایشگاهی و انواع صنایع  در ایران Copper Bus Bar

باس بار مسی

یکی از بخش های اصلی در هر پروژه لیچینگ و پالایشگاهی در صنایع گوناگون، تولید و انتقال جریان برق است. جریان برق مستقیم (DC) به وسیله ترانسفورمرها و رکتیفایر ها تولید می گردد. این جریان بایستی از محل تلوید به ورودی سلولهای الکترولیز انتقال داده شود تا سپس به وسیله کاتدها و آندهای موجود در ان سلول ها، کاتد مس و یا هر محصول مشابه دیگر تولید گردد.

جریان الکتریکی با عبور از آند و انتقال ان از طریق مایع الکترولیز به کاتد بلانک رو به روی آن باعث انتقال ذرات مس از درون محلول به روی صفحه کاتد بلانک می گردد. این جریان به وسیله کاتد بلانک هر سلول و مس های میانی ( که به آن ها اینترسل می گویند) به آند سلول بعد انتقال می یابد. در نتیجه با این کار، سلول ها همانند باطری هایی که پشت به پشت هم قرار می گیرند و سر مثبت به سر منفی وصل می شود. به هم متصل شده و جریان برق بین ان ها انتقال می یابد.

نقش باس بارهای مسی در لیچینگ و پالایشگاه های مس

حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا در این پروسه ها از باس بار های مسی و یا به عبارت بهتر شمش های لخت مسی برای عبور جریان برق استفاده می گردد؟ جواب ساده است !

در پروسه های لیچینگ و پالایشگاهی جریان الکتریکی و سطح ان تعیین کننده راندمان است و فرایند به سطح ولتاژ ورودی بستگی زیادی ندارد. سطح جریان ها در پروسه های لیچینگ به طور معمول بین 15 هزار تا 40 هزار امپر می باشد. ( در پالایشگاه ها و لیچینگ های بزرگتر، بسته به تعداد سلول ها، کاتد بلانک ها و اندهای قرار گرفته این میزان افزایش می یابد.)

از آن جایی که سطح آمپر عبوری بسیار بالا است بهترین و به صرفه ترین کار استفاده از شمش های مسی برای عبور این جریان می باشد. شایان ذکر است که هزینه کابل برای این کار بسیار بالا بوده چون به مقدار زیادی کابل حتی با سایر بزرگ برای عبور این جریان نیازمندیم. علاوه بر این، از آن جایی که سطح ولتاژ ورودی عددی قابل ملاحضه نیست. نیاز به عایق همانند کابل وجود نخواهد داشت و در نتیجه باس بارهای مسی بهترین گزینه برای این کار می باشند.

طراحی و ساخت باس بارهای مسی در این پروسه ها به قدری دارای اهمیت است که اشتباه در طراحی و ساخت به راحتی می تواند میزان راندمان خروجی و حجم کاتد مسی تولیدی در فرایند را به میزان چشم گیری تحت الشعاع قرار دهد.

 

محصولات اصلی شرکت مبین ساخت در یک نگاه

کاتد بلانک استنلس استیل | آند سربی | باس بار مسی | لبه کناری

اینفوگرافیک مبین ساخت

مزایای باس بارهای مسی شرکت مبین ساخت ایده اندیش

گارانتی و خدمات پس از فروش

کلیه محصولات تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش دارای گارانتی ساخت و خدمات پس از فروش بوده و این مورد تنها مختص به باس بارهای مسی تولید شده در این شرکت نمی باشد.

گارانتی محصولات شامل مواردی می باشد که طبق نظر کارشناس فنی شرکت مبین ساخت ایده اندیش، مشکل پیش آمده مربوط به پایین بودن کیفیت مواد مورد استفاده و سایر اشکالات ساختاری باشد.

شایان ذکر است، هرگونه خرابی که شامل صدمات فیزیکی، استفاده نامناسب و مواردی از این دست باشد. شامل گارانتی نخواهد بود. اصلاح موارد یاد شده در قالب خدمات پس از فروش برای کلیه تجهیزات ساخت این شرکت قابل ارائه می باشد. ( خدمات تعمیرات یاد شده برای باس بارهای مسی تولید شده توسط سایر همکاران نیز قابل ارائه می باشد.)

به علت ماهیت باس بارهای مسی، در صورتی که طراحی و ظرفیت اولیه مناسب دیده شده باشد. این مجموعه شامل کمترین میزان خرابی خواهد بود.

بازدهی و راندمان

باس بارهای مسی تولید شده در مجموعه مبین صاخت ایده اندیش، دارای بالاترین خلوص و با هدایت الکتریکی بالا می باشند. طراحی مناسب، فواصل هوایی استاندارد، برش های دقیق و حجم مس استفاده شده در باس بارهای این شرکت منجر به بالاترین راندمان جریان و در نتیجه بهترین بازدهی در کاتد مسی تولید شده در مجموعه لیچینگ یا پالایشگاه خواهد شد.

باس بارهای طراحی شده توسط این شرکت، هم اکنون در حال استفاده و بهره برداری در پروژه های گوناگون کشوری می باشند.

شایان ذکر است که شاید در نگاه اول باس بارهای مسی تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش نسبت به سایر تولید کنندگان باس بارهای مسی در کشور از نظر قیمت اندکی بالاتر باشند. اما باید توجه داشت که باس بارهای مسی قطعه مصرفی در یک مجموعه نمی باشد. در نتیجه با هزینه اولیه بهتر می توان راندمان و بازدهی بسیار بالاتری را به دست آورد که در سرعت زمان بسیار اندکی به جبران سرمایه و هزینه مازاد پرداختی خواهد انجامید. ما به شما تضمین بهترین طراحی و قیمت ممکن را خواهیم داد

تکنولوژی ساخت و عمر مفید

شرکت مبین ساخت ایده اندیش علاوه بر تامین و نصب باس بارهای مسی در قدم اول اقدام به طراحی باس بارهای مسی متناسب با نقشه دقیق layout مجموعه شما، بازدید از محل، نقشه خوانی و مشاهده شیب و پستی بلندی های سایت و … می نماید.

در قدم بعد و پس از طراحی، کلیه برش ها، سوراخ کاری ها، خم کاری ها و … با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا و با پاس کردن QC فرم های این شرکت انجام می پذیرد. (کلیه سرواخ کاری ها و برش ها از نظر عمق، طول و تمیز کاری قبل از ارسال چک نهایی شده و سپس برای مشتری و نصب اقدام می گردد.)

علاوه بر مورد یاد شده. مس بکار برده شده در باس بارهای مسی با خلوصی بالاتر از 99.997 درصد می باشد، که حداقل مقاومت را برای عبور جریان ایجاد می نماید.

همه موارد گفته شده باعث ایجاد بهترین راندمان و ظرفیت عبور جریان متناسب با نیاز شما خواهد شد. که در نتجیه این کار منجر به افزایش چشمگیر در طول عمر مفید این قطعه در طول زمان فعالیت پروژه می گردد. (در صورت استفاده صحیح می توان گفت که تقریبا نیاز به تعویض در در طی زمان نخواهد داشت.)

چرا برترین شرکت ها، باس بارهای مسی ما را انتخاب می کنند ؟

هدایت الکتریکی بالا

مس بکار رفته در باس بارهای مسی شرکت مبین ساخت ایده اندیش دارای بالاترین خلوص و در نتیجه دارای بالاترین هدایت الکتریکی می باشند.

راندمان تولید بالا

تعداد شمش ها و باس بارهای مسی، فواصل بین آن ها، اتصالات و … در راستای بالاترین راندمان خروجی تولید کاتد مسی، طراحی شده اند.

طراحی زیبا

در طراحی باس بارهای مسی تولیدی علاوه بر ملاک بودن راندمان بالا، کیفیت ساخت، برش و سوراخکاری نیز مورد لحاظ توجه گرفته است.

طول عمر بالا

در صورت استفاده درست و مناسب از باس بارهای مسی این شرکت، تا اخر عمر مفید پلنت خود، نیاز به تعویض باس بارهای مسی آن نخواهید داشت.

مبین صنعت راستین تامین کننده باس ربارهای مسی

گالری تصاویر باس بارهای مسی Copper Bus Bar

در بخش زیر تعدادی از تصاویر باس بارهای مسی Copper Bus Bar تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش را مشاهده خواهید کرد. این باس بارهای مسی هم اکنون در حال بهره برداری در صنایع مس کشوری می باشند

جهت حصول اطمینان از کیفیت باس بارهای مسی ما

با تک تک مشتریان ما تماس بگیرید.

چرا مبین ساخت ایده اندیش

در صورتی که برای اولین بار است که با شرکت ما آشنا شدید، شاید بعد از مشاهده مطالب بالا این سوال برای شما مطرح است که به چه دلایلی باید به ما اعتماد کنید؟ در ادامه 7 دلیل اصلی که مبین ساخت را از سایر رقبا مستثنی می کند را برای شما نام می بریم.

(برای مشاهده توضیحات بیشتر، روی هر آیتم کلیک کنید.)

اینفوگرافیک مبین ساخت 2
دلیل اول : استفاده از مس با خلوص بالای 99.997 در ساخت باس بار

برخی از شرکت های تولید کننده برای کاهش قیمت تمام شده، از مس های با خلوص پایین تر در ساخت باس بارهای خود استفاده می کنند. این کار باعث افت هدایت جریان از هر باس بار و در نتیجه کاهش راندمان تولید محصول در کل پروسه تولید خواهد شد. (این کار باعث می شود که پلنت، هیچ گاه به ظرفیت تولید نامی خود نرسد، زیرا در انتقال جریان با یک گلوگاه مواجه شده است که در هر بار پروسه تولید ضرر شایان ذکری به کارفرما تحمیل می کند)

مبین ساخت ایده اندیش از مس با خلوص بالای 99.997 در ساخت باس بارهای خود استفاده می نماید. آسوده خاطر باشید، ما برای اندک سود بیشتر کیفیت قطعه و اعتماد مشتری خود را از بین نمی بریم.

دلیل دوم : استفاده از بهترین دستگاه ها و ماشین آلات در ساخت باس بار

مبین ساخت ایده اندیش علاوه بر استفاده از بهترین مس در باس بارهای خود.  در ساخت شمش های مس خود با بهترین کارخانه های کشوری قرارداد دارد. علاوه بر این کلیه ماشین کاری ها، سوراخ کاری ها، خم ها و برش ها با بهترین ابزارها و ماشین آلات روز دنیا در مجموعه مبین ساخت انجام خواهد شد. (قطعات دقیقا مطابق با نقشه ها تولید خواهند شد.) یا دفورم نمی شوند.

دلیل سوم : طراحی و محاسبات دقیق مهندسی مبتنی بر نیاز پروژه

یکی دیگر از برتری های شرکت مبین ساخت نسبت به سایر رقبا، بهره مندی از تیم حرفه ای طراحی و مهندسی در ساخت باس بارهای خود می باشد. نیاز دقیق کارفرما براساس تعداد سلول ها و کاتدها و آندهای موجود در هر سلول توسط تیم مهندسی شناخته شده و طراحی دقیق ابعاد و تعداد باس بارها، تعداد سوراخ ها و حداقل تعداد خم و باس بار در بخش مهندسی لحاظ خواهد گردید.

این کار باعث ایجاد بهترین راندمان و کمترین هزینه در عین زیبایی بصری برای کارفرمای محترم می گردد.

دلیل چهارم : حاشیه سود پایین و قیمت 100% رقابتی

ما یک پکیج و محصول با قیمت 100% رقابتی در بازار عرضه می کنیم. قیمت ما نسبت به کیفیت و هزینه تمام شده بسیار پایین است. پس لازم نیست برای کیفیت و راندمان بیشتر هزینه اضافه کنید!

دلیل پنجم : گارانتی بالا و خدمات پس از فروش

ما فقط فروشنده یک محصول به شما نیستیم! کلیه محصولات ما علاوه بر گارانتی شامل خدمات پس از فروش می باشد. در صورتی که قطعه شما به هر دلیلی از جمله صدمات فیزیکی دچار خرابی شود. ما قطعات معیوب را تعویض و یا در صورت امکان آن ها را برای شما تعمیر می نماییم. این کار با کمترین هزینه برای شما انجام داده خواهد شد!

دلیل ششم : بهره گیری از بهترین مشاوران در کنار خود

ما تنها فروشنده باس بار مسی نیستیم! می توانید به عنوان یک مشاور همیشگی روی ما حساب کنید. مدیران مجموعه مبین ساخت با تجربه ای نزدیک به 30 سال در صنعت مس کشور، می توانند بهترین مشاور در زمینه تولید برای شما کارفرمای محترم باشند.

دلیل هفتم : فروش سایر محصولات مرتبط و مورد نیاز نظیر کاتد بلانک استنلس استیل، آند سربی، لبه کناری و ...

مبین ساخت ایده اندیش علاوه بر تولید باس بارهای مسی، تولید کننده انواع  کاتد بلانک های استنلس استیل، اند سربی، لبه کناری، کیپنگ بوردهای پلاستیکی و محصولات اصلی مورد نیاز در پروژه لیچینگ و ریفاینینگ شما خواهد بود. ما می توانیم بهترین پکیج قیمتی را در صورت خرید بیش از یک محصول به شما ارائه دهیم. ما همواره به یک معامله برد برد فکر می کنیم.

Rate this page