آند سربی آلیاژی

ALLOY LEAD ANODE

آند سربی یا به عبارت بهتر آند سربی آلیاژی Alloy Lead Anode، یکی از قطعات مصرفی با هزینه بالا در یک پروسه لیچینگ مس می باشد. انتخاب صحیح این قطعه می تواند نقش بسزایی در بهبود راندمان کار، هزینه پروژه، هزینه برق مصرفی و … داشته باشد.

مبین ساخت ایده اندیش، تولید کننده انواع آند های سربی آلیاژی

مبین ساخت ایده اندیش، تولید کننده انواع کاتد بلانک های استنلس استیل برای پروژه های لیچینگ و ریفاینینگ صنایع مس در ایران Stainless Steel Cathode Blank

آند سربی 

امروزه فرایندهای متنوعی برای تولید مس از سنگ معدن مس وجود دارد یکی از روش های معمول در تولید مس در بین روش های گوناگون، فرایندهای لیچینگ می باشند. 

واحد نهایی تولید در هر کارخانه لیچینگ، واحد الکترو وینینگ EW می باشد. (بعد از واحد SX) در واحد الکترو وینینگ آند سربی قطب مثبت و کاتد بلانک های استنلس استیل در حقیقت قطب منفی در فرایند الکترولیز می باشند.

نقش آند سربی در پروسه تولید مس

همانطور که گفته شد، اند سربی قطب مثبت در تولید مس می باشد. جریان برق DC تولید شده به وسیله ترانسفورمرها و رکتفایرها به وسیله باس بارهای مسی (شمش های مسی) به آپرون ها می رسند (ورودی مسی سلول ها). از آن پس این جریان بهوسیله قطب مثب که در حقیقت آند سربی بوده به حوضچه اسید انتقال پیدا کرده  و به وسیله کاتد های استنلس استیل از ان خارج می گردد.

حوضچه ها در فرآیند لیچینگ دارای محلول مس و اسید می باشد. با عبور جریان برق از این حوضچه ها، مس بر روی کاتد بلانک استنلس استیل خواهد نشست. فرایند تولید کاتد مسی در پروسه لیچینگدر حدود 10 روز ادامه می یابد.  در این هنگام کاتدها از درون حوضچه ها بیرون آمده و به وسیله ماشین کاتد استریپر cathode stripping و یا جدا کننده های دستی نظیر تیغه ها و چکش، مس آن از روی صفحه استنلس استیلStainless Steel  جدا می گردد.

کاتد مسی تولید شده به وسیله کوره های ذوب، جهت تولید محصولات جانبی از جمله سیم، باس بار، شمش مسی و سایر مقاطع مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است، آندهای سربی آلیاژی براساس نیاز کارفرما در ابعاد مختلف و با آنالیز مواد آلیاژی متفاوت از جمله، قلع، آنتیموان، کلسیم، استرانسیوم (برای موارد خاص) و … قابل تولید و عرضه می باشد.

محصولات اصلی شرکت مبین ساخت در یک نگاه

کاتد بلانک استنلس استیل | آند سربی | باس بار | لبه کناری

اینفوگرافیک مبین ساخت

مزایای آند سربی آلیاژی شرکت مبین ساخت ایده اندیش

گارانتی و خدمات پس از فروش

کلیه محصولات تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش دارای گارانتی ساخت و خدمات پس از فروش بوده و این مورد تنها مختص به آندهای سربی تولید شده در این شرکت نمی باشد.

گارانتی محصولات شامل مواردی می باشد که طبق نظر کارشناس فنی شرکت مبین ساخت ایده اندیش، مشکل پیش آمده مربوط به پایین بودن کیفیت مواد مورد استفاده نظیر مس ، سرب، عدم اتصال مناسب و سایر اشکالات ساختاری باشد.

شایان ذکر است، هرگونه خرابی که شامل درصد خلوص نامتعارف موارد درون الکترولیز، عیب فیزیکی و مواردی از این دست باشد. شامل گارانتی نخواهد بود. اصلاح موارد یاد شده که شامل تعمیر ، قالب گیری مجدد شیت ها، تعویض دسته ها و تعویض شیت های سرب ( به همراه سایر آلیازهای ان ) می باشد، در قالب خدمات پس از فروش برای کلیه تجهیزات ساخت این شرکت قابل ارائه است. ( خدمات تعمیرات یاد شده برای آندهای سربی  آلیاژی خراب تولید شده توسط سایر همکاران نیز قابل ارائه می باشد.)

بازدهی و راندمان

تکنولوژی ساخت آندهای سربی شرکت مبین ساخت ایده اندیش با بسیاری از رقبا متفاوت است. درصد موارد آلیاژی مورد استفاده در آندهای سربی و دسته های سربی آن دقیقا متناسب با آنالیز درخواستی شما خواهد بود. شایان ذکر است که اتصال مس به دسته سربی و بالطبع بدنه سربی آن، به بهترین شکل ممکن می باشد. از این رو می توان گفت که تمامی جرایان الکتریکی با بالاترین راندمان ممکن به حوضچه های اسید و سپس کاتد بلانک های استنلس استیل انتقال خواهد یافت.

آندهای سربی آلیاژی Alloy Lead Anode شرکت مبین ساخت ایده اندیش، علاوه بر کیفیت بالای ساخت، بالاترین میزان استخراج مس، کاهش مصرف برق و طول عمر مفید بالاتر از تمامی رقبا را برای پروسه شما به همراه خواهند داشت.

شاهد این مدعی رضایت تمامی مشتریان از کیفیت و راندمان آندهای سربی آلیاژی تولیدی ماست. برای اثبات این موضوع با تک تک مشتریان و کارفرمایان ما مشورت کنید.

تکنولوژی ساخت و عمر مفید

ساخت آندهای سربی آلیاژی در شرکت مبین ساخت ایده اندیش، به وسیله به روز ترین دستگاه های روز دنیا انجام می گیرد. همچنین اتصال قطعات مسی به دسته های سربی به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد. این مسئله باعث عبور ماکسیمم جریان مجاز عبوری بین دو فلز شده و در نتیجه مس تولیدی به بیشترین میزان ممکن خواهد رسید.

علاوه بر مورد یاد شده. مس بکار برده شده در دسته ها با خلوصی بالاتر از 99.997 درصد می باشد، که حداقل مقاومت را برای عبور جریان ایجاد می نماید.

درصد مواد آلیاژی مناسب در دسته و بدنه دقیقا مطابق با درخواست کارفرما و متناسب با نیاز آن ها به سرب Pb  اضافه می گردد. این مواد شامل قلع Sn ، آنیموان Sb ، کلسیم Ca ، استرانسیوم Sr (در موارد خاص) و … می باشد که هر کدام به نوبه خود باعث افزایش کیفیت و طول عمر آندهای سربی می گردند

قیمت این محصول علارغم هزینه های بالای تولید، برای رضایت مشتری به صورت 100% رقابتی تعیین می گردد.

چرا برترین شرکت ها، آند سربی ما را انتخاب می کنند ؟

بهترین مواد اولیه

استفاده از بهترین مواد آلیاژی نظیر سرب، آنیتموان، قلع، استرانسیوم،  به همراه مس با خلوص بالا در تولید و ساخت آندهای سربی

افت ولتاژ پایین

افت ولتاژ بسیار ناچیز و در حد صفر مابین دسته های مسی / سربی و بدنه سربی و در نتیجه بالا رفتن راندمان تولید در پروسه

توزیع یکنواخت جریان

توزیع یکنواخت جریان برق بر روی دسته آند سربی و بالطبع نشستن یکنواخت مس روی سطح کاتد بلانک های استنلس استیل

مبین صنعت راستین تامین کننده کاتد بلانک

گالری تصاویر آند سربی Lead Anode

در بخش زیر تعدادی از تصاویر آندهای سربی آلیاژی (لید آند) Alloy Lead Anode تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش را مشاهده خواهید کرد. این اندها هم اکنون در حال بهره برداری در صنایع مس کشوری می باشند

جهت حصول اطمینان از کیفیت آندهای سربی آلیاژی ما

با تک تک مشتریان ما تماس بگیرید.

تعمیرات آند سربی

عوامل متعددی می تواند باعث کاهش عمر و خرابی آندهای سربی گردد. ضربات فیزیکی، درصد مواد غیر متعارف در محلول الکترولیت، کیفیت پایین شیت و بدنه سربی، اتصال نامناسب دسته و بدنه، خلوص پایین مس در دسته و … برخی از این موارد می باشند.

شرکت مبین ساخت ایده اندیش علاوه بر تولید انواع اندهای سربی آلیاژی (لید آند) Alloy Lead Anode در حوزه تعمیرات انواع آندهای سربی نیز فعالیت دارد. این حوزه تنها محدود به خدمات پس از فروش آندهای سربی ساخت این شرکت نبوده و این تعمیرات برای تمامی آندهای سربی آلیاژی ساخت سایر رقبا نیز در حال انجام می باشد.

این خدمات شامل تعویض دسته ها با دسته های نو، تعویض شیت های سربی با شیت های سربی سالم و سایر خدمات مورد نیاز در این حوزه برای کارفرمایان عزیز می باشد.

تعمیرات آندهای سربی

چرا مبین ساخت ایده اندیش

در صورتی که برای اولین بار است که با شرکت ما آشنا شدید، شاید بعد از مشاهده مطالب بالا این سوال برای شما مطرح است که به چه دلایلی باید به ما اعتماد کنید؟ در ادامه 7 دلیل اصلی که مبین ساخت را از سایر رقبا مستثنی می کند را برای شما نام می بریم.

(برای مشاهده توضیحات بیشتر، روی هر آیتم کلیک کنید.)

اینفوگرافیک مبین ساخت 2
دلیل اول : دسته های مسی با خلوص بالای 99.99

برخی از شرکت های تولید کننده برای کاهش قیمت تمام شده، از مس های ضایعاتی با خلوص پایین در دسته های آندهای سربی تولید شده خود استفاده می کنند. به صورتی که این دسته در حالت عادی کاملا مشابه با یک دسته عادی است. این کار باعث کاهش کیفیت و راندمان کاتد مس تولیدی و به طور خلاصه کاهش راندمان تولید خواهد شد.

مبین ساخت ایده اندیش از دسته های مسی با خلوص بالای 99.99 برای آندهای سربی خود استفاده می نماید. آسوده خاطر باشید، ما برای اندک سود بیشتر کیفیت قطعه و اعتماد مشتری خود را از بین نمی بریم.

دلیل دوم : استفاده از بهترین مواد اولیه آلیاژی

از آنجایی که اولویت اول ما تولید قطعه با بالاترین کیفیت است. کلیه شیت ها و دسته های سربی تولیدی این شرکت با بهترین مواد آلیاژی تولید و عرضه می گردد. این کار باعث افزایش راندمان و طول عمر آندهای سربی تولیدی خواهند شد. از مواد آلیاژ سرب Pb می توان به قلع Sn ، آنتیموان Sb ، کلسیم Ca ، استرانسیوم Sr و … اشاره نمود.

دلیل سوم : اتصال بدنه به دسته ها با افت ولتاژ نزدیک به صفر

اتصال مس به دسته های سربی و متعاقبا به شیت های سربی آلیاژی در آندهای سربی تولید شده در شرکت مبین ساخت ایده اندیش، به بهترین حالت و با افت ولتاژی نزدیک به صفر انجام می گردد.  در این حالت توزیع جریانی یکنواخت در کل شیت بدنه انجام خواهد شد.

دلیل چهارم : حاشیه سود پایین و قیمت 100% رقابتی

ما یک محصول با قیمت 100% رقابتی در بازار عرضه می کنیم. قیمت ما به نسبت کیفیت و هزینه تمام شده بسیار پایین است. پس لازم نیست برای کیفیت و راندمان بیشتر هزینه اضافه کنید!

دلیل پنجم : گارانتی بالا و خدمات پس از فروش

ما فقط فروشنده یک محصول به شما نیستیم! کلیه محصولات ما علاوه بر گارانتی شامل خدمات پس از فروش می باشد. در صورتی که قطعه شما به هر دلیلی از جمله صدمات فیزیکی ، درصد نامتعارف مواد الکترولیت و عوامل مشابه دیگر دچار خرابی شود. ما قطعات معیوب را تعویض و یا در صورت امکان آن ها را برای شما تعمیر می نماییم. این کار با کمترین هزینه برای شما انجام داده خواهد شد!

دلیل ششم : بهره گیری از بهترین مشاوران در کنار خود

ما تنها فروشنده آندهای سربی نیستیم! می توانید به عنوان یک مشاور همیشگی روی ما حساب کنید. مدیران مجموعه مبین ساخت با تجربه ای نزدیک به 30 سال در صنعت مس کشور، می توانند بهترین مشاور در زمینه تولید برای شما کارفرمای محترم باشند.

دلیل هفتم : فروش سایر محصولات مرتبط و مورد نیاز نظیر کاتد بلانک استنلس استیل، باس بار، لبه کناری، کپینگ بورد پلاستیکی و ...

مبین ساخت ایده اندیش علاوه بر تولید آندهای سربی، تولید کننده انواع کاتد بلانک های استنلس استیل، لبه کناری، باس بار، کپینگ بوردهای پلاستیکی capping board و محصولات اصلی مورد نیاز در پروژه الکترو وینینگ و ریفاینینگ شما خواهد بود. ما می توانیم بهترین پکیج قیمتی را در صورت خرید بیش از یک محصول به شما ارائه دهیم. ما همواره به یک معامله برد برد فکر می کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)